October 18, 2019

Jak tworzyć zaangażowaną społeczność w sieci

  • By inetlogic.pl
  • 25 listopada 2018
  • Comments Off

Człowiek poprzez to co dzieje się w mediach tradycyjnych i w internecie, coraz bardziej uodparnia się na  przekazy reklamowe w sieci. Szerokim łukiem zaczynamy omijać nawet nie rażące w oczy posty sponsorowane na Facebooku czy Instagramie. Jak zatem dotrzeć z komunikatem do tych, którzy mogą zainteresować się tym, co oferujemy, ale źle wpływa na nich tradycyjny przekaz?

Budowanie relacji

Najważniejszym obecnie zabiegiem, który wykorzystują marketerzy, to budowanie relacji z użytkownikiem. Zaangażowanie użytkownika zajdzie wtedy, gdy coś go poruszy na tyle, by wyrazić opinię i uzewnętrznić swoje przemyślenia. Najlepiej jest gdy reakcje są dobre, niemniej jednak zdarzają się również te złe. Jak zatem zbudować zaangażowaną społeczność, która nie tylko korzysta z usług ale swoimi działaniami również wypromuje markę? Zaangażowana  społeczność śledzi to, co dzieje się dookoła marki, wyszukuje ciekawe informacje pojawiające się w mediach, dołącza do grup i wchodzi w dialog. Społeczność jest na tyle zainteresowana tym, co prezentuje firma, marka, bloger czy influencer, że dodaje lajki pod zdjęciami czy filmami, repostuje posty oraz udostępnia je na swojej tablicy. Warto budować więź, ponieważ takie działania odbiorców pomogą trafić do znajomych tych osób, które być może nigdy o nas nie usłyszały, a metodą marketingu szeptanego dowiedzą się, być może polubią post oraz zaczną obserwować profil.

Jak zjednać sobie  przychylność odbiorcy?

Warto mówić bezpośrednio do odbiorcy, odpisywać na jego wiadomości, a ciekawsze treści udostępniać również u siebie na profilu czy w Insta Stories. Należy pamiętać też, że każda aktywność użytkowników, czy na Facebooku, Instagramie, czy też na blogu, powinna być skomentowana lub też polubiona. Takim sposobem informujemy użytkowników o tym, że czytamy te wiadomości oraz angażujemy się w to, co zostało do nas napisane, co dodatkowo motywuje ich do aktywnego uczestnictwa w naszej internetowej działalności.

Jak tworzyć zaangażowaną społeczność w sieci
Oceń ten post
Previous «
Next »