December 12, 2019

Kofeina jako suplement dla sportowców – prawda i mity

  • By inetlogic.pl
  • 6 października 2019
  • Comments Off
Kofeina jako suplement dla sportowców - prawda i mity

Dzisiaj coraz więcej się mówi o kofeinie jako o idealnym suplemencie dla sportowców. Jak jednak zawsze w takich przypadkach internet pełen jest prawd i mitów na ten temat. Warto nieco odsiać te informacje, dlatego poniżej zostaną przedstawione najważniejsze mity o kofeinie przed treningiem

Suplementacja kofeiny a wypicie kawy to to samo

Zupełnie i całkowicie nie. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę to, że kofeina jako suplement dla sportowców stanowi czysty, wyizolowany ekstrakt kofeiny podawany w tabletkach. Natomiast kofeina w postaci kawy zawiera jeszcze wiele innych substancji. Nie mają zatem one tego samego działania.

Zobacz również: http://kofeina-sklep.pl

Suplementy dla sportowców takie jak kofeina może brać każdy

Nie do końca. Przede wszystkim każde suplementy dla sportowców trzeba odpowiednio dobrać do rodzaju wykonywanego sportu oraz do danej osoby. To jednak jeszcze nie wszystko. Niektórzy bowiem mają przeciwwskazania do różnego rodzaju suplementacji. Takim przykładem jest właśnie wysokie ciśnienie krwi, problemy ze snem. Wówczas nie powinno się stosować dodatkowo kofeiny przed treningiem.

Kofeinę w tabletkach można przyjmować niezależnie od kofeiny w napojach

Nie bardzo. Przede wszystkim ważne jest  tutaj bardzo to, aby nie przekroczyć łącznej maksymalnej bezpiecznej dawki kofeiny na dobę dla człowieka. Oznacza to, że możemy przyjąć kofeinę przed treningiem oraz w formie kawy tylko i wyłącznie wówczas, jeśli dobowa dawka nie zostanie przekroczona. Trzeba jednak z tym uważać, ponieważ niektóre tabletki zawierają równowartość kofeiny zawartą w trzech mocnych espresso!

Suplementacja kofeiny nie poprawia jakości treningu

Wręcz przeciwnie – kofeina hamuje zmęczenie, pobudza koncentrację oraz podwyższa próg bólu. Co więcej – delikatnie rozszerza naczynia krwionośne. Dzięki temu zasadniczo możemy spokojnie dłużej trenować. Warto jeszcze dodać, że kofeina zwiększa tempo spalania tkanki tłuszczowej, zatem jak najbardziej trening z kofeiną jest bardziej wydajny. Warto jednak dodać, że raczej ma ona zastosowanie do sportów siłowych.

Kofeina jako suplement dla sportowców – prawda i mity
5 (100%) 1 vote
Previous «
Next »