July 17, 2019

Linkedin-biznesowy wizerunek w sieci

  • By inetlogic.pl
  • 3 marca 2019
  • Comments Off

Czy biznes oprócz działalności reklamowej przeznaczonej dla klientów, powinien również tworzyć treści skierowane do partnerów biznesowych? Czy tworzenie wizerunku marki w sieci pod kątem biznesowym ma sens? Tak, a idealnym do tego narzędziem jest LinkedIn, czyli medium społecznościowe dla biznesu. Nieprzychylnym okiem traktowane są tutaj memy, ani zdjęcia prywatne, a największą siłą tego narzędzia jest możliwość nawiązania współpracy, znalezienia pracownika czy też nowego miejsca pracy. LinkedIn to platforma, w której można stworzyć swoją wizytówkę w sieci opierającą się na zdobytym wykształceniu i doświadczeniu. Dodatkowo, jest tutaj miejsce dla profili firmowych, które poprzez to narzędzie mogą umacniać swoją pozycję jako partnera biznesowego oraz jednostki kompetentnej, która uczy, informuje i promuje  dobre  praktyki miejsca pracy i działalności.

Networking

Networking to nic innego jak tworzenie sieci kontaktów. Konkretne osoby, nawet takie, które w danym momencie nie skorzystają z usług naszej firmy czy produktów przez nią oferowanych, mogą polecić nas innej osobie. Nawiązywanie kontaktów i nieustanne budowanie bazy pozwala na wykorzystanie znajomości wtedy, gdy będzie to konieczne. LinkedIn zdecydowanie ułatwia poznawanie osób z różnych branż oraz umożliwia aktywne śledzenie działalności konkurencji w sieci.

Internetowe CV

Tworząc profil osobisty na LinkedInie, możemy wprowadzić wiele informacji. Zdecydowaną podstawą jest zamieszczenie danych o ukończonych studiach wyższych lub szkołach oraz doświadczeniu zawodowym. Bogaty w informacje, certyfikaty, referencje i rekomendacje profil może śmiało zastąpić tradycyjne CV podczas poszukiwania pracy. Dodatkowym atutem takiej strony w sieci jest to, że może być podstawą do zaproszenia konkretnej osoby do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym. Co ciekawe LinkedIn staje się platformą do weryfikacji prawdomówności kandydata do pracy czy potencjalnego lokatora w mieszkaniu. Wiele osób chcąc zgłębić bardziej szczegółowo profil kandydata, analizuje to, co zamieszcza w sieci, pod jakimi treściami się wypowiada czy też jakie ma zdanie na określone tematy.

Linkedin-biznesowy wizerunek w sieci
Oceń ten post
Previous «
Next »