July 17, 2019

Trendy w social media

  • By inetlogic.pl
  • 13 lutego 2019
  • Comments Off

Czym w ostatnim czasie żyją media społecznościowe? Jeżeli chodzi o marketing i generowanie aktywności przez użytkowników, to zdecydowanie RTM. Czym jest to tajemnicze hasło? Real Time Marketing to pochodzące z języka angielskiego pojęcie, które w gruncie rzeczy oznacza reagowanie na to, co nas otacza. Wydarzenia społeczne czy dotyczące bezpośrednio marek, przyrody czy działań organów państwowych, skomentowane w charyzmatyczny i pasujący do charakteru marki sposób, to przepis na udane działanie, które pomoże uzyskać rozgłos w mediach. Ponadto, w sieci istnieje coraz więcej grup dyskusyjnych dla twórców i amatorów reklamy, którzy dzielą się takimi nietypowymi działaniami będącymi inspiracją do kolejnych Virali w sieci. Jak przygotować spełniający swoją rolę przekaz RTM, który trafi do użytkowników i zaangażuje szeroką społeczność w social mediach?

Reagowanie na sytuację

Real Time Marketing czyli marketing w czasie rzeczywistym to trudna sztuka, która od twórcy wymaga otwartego umysłu i nieprzerwanego śledzenia tego, co jest na topie. Niekiedy prozaiczne działanie jakiejś firmy, fundacji, wprowadzenie nowej ustawy w życie, głośna wypowiedź osoby znanej czy treść nietypowego tweeta mogą być okazją do ujęcia problemu w formie postu, który trafi do odbiorców tak, że będą chcieli go skomentować, “lajkować” oraz udostępniać, co przyczyni się do rozgłosu w sieci.

Monitoring mediów

Wiele marek w codziennej pracy wykorzystuje monitoring mediów, który umożliwia na reagowanie na tematy i aktywności dotyczące firmy. Wyobraźmy sobie sytuację, że mamy produkt, który odpowiada na konkretną potrzebę. Inna potrzeba ale jednak związana z naszym produktem została zasygnalizowana w sieci przez działacza społecznego czy dziennikarza, który zwraca się o pomoc do swoich odbiorców.  My sami wiemy, że nie damy tego, o co prosi, ale możemy uzupełnić produkt innej firmy o to, co mamy do zaoferowania, a niezaprzeczalnie się przyda. Jeżeli osoba publikująca post zauważy to działanie, to być może wejdzie w interakcję i zasygnalizuje, że interesuje się nami i tym co oferujemy. W przypadku popularnych postów, może to zaowocować zainteresowaniem ze strony innych komentujących i odbiorców.

Trendy w social media
Oceń ten post
Previous «
Next »